Koninklijke Vezet is Europa’s grootste aanbieder van gemaksgroente, gesneden fruit, salades en verse maaltijden. Als organisatie binnen de voedingsbranche is het van essentieel belang dat elke medewerker, bezoeker of contractor werkt volgens dezelfde hygiëne-, veiligheids- en gedragsregels. Koninklijke Vezet zocht naar effectieve manieren om ervoor te zorgen dat elke bezoeker en medewerker op de hoogte was van en handelde volgens de juiste voorschriften.
Het team van de Koninklijke Vezet is divers en bestaat veelal uit internationale werknemers. Daarom is het belangrijk dat de gedeelde informatie voor iedereen begrijpelijk is en een goede representatie geeft van de praktijk. Om dit te realiseren stelden we voor om voor elke specifieke doelgroep een eigen video te creëren. Dit resulteerde in vier video’s in zes verschillende talen.
Om deze informatie op een effectieve manier over te brengen op de doelgroep adviseerden we onze eigen video player. Deze player biedt Koninkelijke Vezet de mogelijkheid om de video’s – in hun eigen huisstijl – zowel aan internen als aan externen te sturen. Door interactieve vragen toe te voegen aan de player kan het begrip direct worden gemeten. Deze resultaten worden automatisch geregistreerd, zodat bezoekers zich alleen hoeven aan te melden en direct aan de slag kunnen.
Als veiligheidskundige is het een uitdaging om veiligheidsinformatie effectief te communiceren naar medewerkers, contractors en bezoekers. Peter van Dijk, verantwoordelijk voor veiligheid bij Koninklijke Vezet, deelt zijn inzichten en ervaringen over hoe hij deze uitdaging heeft aangepakt.
Ben je als HSE manager op zoek naar een veiligheidsvideo, als ondernemer naar een promotievideo of als marketeer naar een productievideo?
Ik adviseer je graag over de kracht van video. Vanuit onze jarenlange ervaring zetten we jouw wensen om in realistische video’s waar jij je communicatiedoelstellingen mee bereikt!
Jetze van der Veen
Creatief eigenaar
We zijn ontzettend blij met de poortnstructievideo die Verneem voor ons heeft gemaakt. Het hele proces ging snel en soepel, met veel ruimte voor onze input. Het team is professioneel, flexibel en denkt echt met je mee. De video helpt ons om onze boodschap veel beter over te brengen. We merken echt het verschil in onze communicatie en zouden Verneem absoluut aanraden!
Verneem heeft ons in het proces enorm ontlast. Verneem ontwikkelde drie gloednieuwe video’s voor onze doelgroepen: bezoekers, contractors en chauffeurs. De video wordt zeer goed ontvangen, is verfrissend en houdt de aandacht vast. We zijn heel blij met het eindresultaat!
Vanuit mijn ervaring in communicatie weet ik dat het vaak veel effectiever is om iets voor te doen in plaats van het alleen te omschrijven. Verneem heeft een korte instructiefilm gemaakt die de boodschap duidelijk overbrengt en de herkenbaarheid vergroot. Het resultaat is duidelijk: we zien dat het aantal ongevallen nu relatief lager is.
Verneem weet op een prettige manier de regie te houden, maar laat ook ruimte voor eigen visie. Dit resulteerde in een doeltreffende video waarin onze klanten perfect vertellen wat de meerwaarde van onze dienstverlening is. Hierdoor hoeven we onszelf niet aan te prijzen, maar doet onze video dat voor ons! Storytelling in optima forma.