GGD Drenthe

Laat zien wat werken bij jou inhoudt
GGD Drenthe stond voor de uitdaging om specifieke functies duidelijk te presenteren aan potentiële werknemers, stakeholders en partners. De traditionele vacatureteksten gaven onvoldoende inzicht in de functies en de werkomgeving bij GGD Drenthe. Om dit aan te pakken, besloten zij video in te zetten.
GGD Drenthe had duidelijke eisen voor deze nieuwe aanpak. De video’s moesten direct bij de bijbehorende vacatures op de website geplaatst worden. Ze moesten een realistisch beeld schetsen van de functies en aansluiten bij de missie en visie van GGD Drenthe. Ook moesten ze relevant zijn volgens actuele beroepsprofielen.
Ons advies omvatte verschillende stappen. We stelden voor om huidige medewerkers van de specifieke functies te betrekken bij de videoproductie. Dit zorgt voor realistische inzichten. Gestandaardiseerde interviewvragen en uniforme vormgeving zorgden voor consistentie tussen de video’s. Om de kijkers geïnteresseerd te houden adviseerden we de video’s ongeveer 1,5 minuut lang te maken.
Resultaat
- Drie unieke vacaturevideo’s, waarbij huidige medewerkers van de betreffende functies werden betrokken om realistische inzichten te delen.
- De drempel voor sollicitanten om zich aan te melden werd merkbaar verlaagd, omdat de video’s een realistisch en aantrekkelijk perspectief boden op het werken bij GGD Drenthe.
- De vacaturevideo’s boden een krachtige en boeiende inkijk in de functies, waardoor potentiële kandidaten in slechts 1,5 minuut een duidelijk beeld kregen van wat de functies inhielden.
- De video’s hadden een uniforme visuele identiteit, wat de herkenbaarheid van GGD Drenthe versterkte en een samenhangende uitstraling creëerde.
- De impact reikte verder dan alleen potentiële werknemers: de video’s trokken ook de aandacht van stakeholders, partners en samenwerkende instanties van GGD Drenthe.
Bekijk meer van ons werk
Laat zien je hoe veilig overstapt op zee
Laat zien wat je voor jouw klanten kunt betekenen
Laat zien wat veilig werken binnen jouw gemeente inhoudt
Laat zien wat werken bij jou inhoudt
Laat zien wat je kunt realiseren
Laat zien waarom veiligheid er toe doet
Laat zien waar je voor staat
Laat zien dat je in hun toekomst gelooft
SanoRice | Laat zien waarom veiligheid er toe doet
Shortlease Noord | Laat zien wat je nieuwe merk te bieden heeft
Kan ik je helpen?
Ben je als HSE manager op zoek naar een veiligheidsvideo, als ondernemer naar een promotievideo of als marketeer naar een productievideo?
Ik adviseer je graag over de kracht van video. Vanuit onze jarenlange ervaring zetten we jouw wensen om in realistische video’s waar jij je communicatiedoelstellingen mee bereikt!

Jetze van der Veen
Creatief eigenaar
Hoe klanten ons zien

Peter van Dijk - Interim veiligheidsadviseur
We zijn ontzettend blij met de poortnstructievideo die Verneem voor ons heeft gemaakt. Het hele proces ging snel en soepel, met veel ruimte voor onze input. Het team is professioneel, flexibel en denkt echt met je mee. De video helpt ons om onze boodschap veel beter over te brengen. We merken echt het verschil in onze communicatie en zouden Verneem absoluut aanraden!

Dennis Ruumpol - HSSE & QC Manager
Verneem heeft ons in het proces enorm ontlast. Verneem ontwikkelde drie gloednieuwe video’s voor onze doelgroepen: bezoekers, contractors en chauffeurs. De video wordt zeer goed ontvangen, is verfrissend en houdt de aandacht vast. We zijn heel blij met het eindresultaat!

Piet van Wijk - HSE Manager
Vanuit mijn ervaring in communicatie weet ik dat het vaak veel effectiever is om iets voor te doen in plaats van het alleen te omschrijven. Verneem heeft een korte instructiefilm gemaakt die de boodschap duidelijk overbrengt en de herkenbaarheid vergroot. Het resultaat is duidelijk: we zien dat het aantal ongevallen nu relatief lager is.

Bonne Mulder - Comfort
Verneem weet op een prettige manier de regie te houden, maar laat ook ruimte voor eigen visie. Dit resulteerde in een doeltreffende video waarin onze klanten perfect vertellen wat de meerwaarde van onze dienstverlening is. Hierdoor hoeven we onszelf niet aan te prijzen, maar doet onze video dat voor ons! Storytelling in optima forma.